-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32323 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

وضع دوزخ و دوزخيان را شرح دهيد ؟
دوزخ , جايگاه كافران و منافقاني است كه هيچ نور ايماني در دلهايشان وجود ندارد( نساء / 140 ) و گنجايش آن , چنان است كه پس از دربرگرفتن همه تبهكاران باز هم ( هل من مزيد ) مي گويد سراسر آتش است و آتش , عذاب است و عذاب شعله هاي آتش از هر سو زبانه مي كشد ( ق / 30 ) و صداي گوش خراش و خشم آلود آنها , بر وحشت اضطراب مي افزايد . ( هـود / 106 ) قيافه ها عبوس و درهم كشيده و سياه و زشت وچروكيده است ( آل عمران / 106 ) و حتي در چهره فرشتگان دوزخ هم , اثري از عفو ومهر و عطوفت و نرمي ديده نمي شود . ( تحريم / 6 )دوزخيان با غل و زنجير و بندهاي آهنين بسته شده اند ( رعد / 5 ) و آتش سراپاي آنان را فرا گرفته ( ابراهيم / 50 ) و خودشان آتش گيره آنند . ( بـقره / 24 ) درفضاي دوزخ جز آه و ناله و ضجه و فرياد دوزخيان و نهيب نگهبانان دوزخ صدايي به گوش نمي رسد ( فرقان - 14 - 13 - 12 ) بر سر و روي تبهكاران آب جوشان مي ريزند كه اندرون آنـان را نيز ذوب مي كند ( حج / 20 - 19 ) و هرگاه از فرط عطش والتهاب , درخواست آب كنند , آب داغ و آلوده و گنديده اي به آنان داده مي شود كه آن را با حرص و ولع مي نوشند ( انعام / 70 ) و غذايشان از درخت زقوم است كه از آتش مي رويد و خوردن آن بر سوزش اندرونشان مي افزايد ( صافات / 66 - 62 ) ولباسشان از ماده سياه و چسبنده اي است كه خود , موجب عذابشان مي گردد ( ابراهيم / 50 ) و همنشين آنان شياطين و جنيان گنهكارند كه آرزوي دوري از آنان را مي كنند( زخرف / 39 - 38 ) و نسبت به يكديگر نيز لعن و نفرين مي فرستند . ( اعراف / 38- 39 ) همين كه بخواهند , زبان عذرخواهي به درگاه الهي گشايند فرمان دور باش وسـاكت باش , خاموششان مي كند ( مومنون / 108 ) پس به دوزخبانان پناه مي برند كه شما از خدا بخواهيد كه اندكي از عذاب ما بكاهد , پاسخ مي شنوند : مگر خداي متعال , انبياء را مبعوث نفرمود و حـجـت را بـر شـمـا تـمـام نـكرد ؟ ( غافر / 49 -50 ) بار ديگر , درخواست مرگ مي كنند و جواب مـي شـنوند كه شما براي هميشه در دوزخ خواهيد ماند ( زخرف / 77 ) و با اينكه مرگ از هر سوي بـرايـشـان مـي بـارد ,نـمي ميرند ( ابراهيم / 17 ) و هر چه پوست بدنشان بسوزد , بار ديگر پوست نومي رويد و عذابشان ادامه مي يابد . ( نـسـاء / 56 )از بـهـشـتيان درخواست اندكي آب و خوراك مي كنند و پاسخ مي شنوند كه خداي مـتعال نعمتهاي بهشتي را بر شما حرام كرده است ( اعراف / 50 ) و بهشتيان از آنان مي پرسند : چه چيز موجب بدبختي شما شد و به دوزختان كشاند ؟ مي گويند : ما اهل نماز و عبادت خدا نبوديم و به مستمندان كمك نمي كرديم و با تبهكاران هم سومي شديم و روز قيامت را تكذيب مي كرديم . ( مدثر / 41 - 40 )

محمد تقي مصباح يزدي / آموزش عقايد
مصباح يزدي - محمد تقي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.